Po podniesieniu samochodu, zabezpiecz go za pomocą kobyłek. W ten sposób masz dodatkowe zabezpieczenie naprawianego samochodu.


Co powoduje problemy z zawieszeniem?
Jeśli spojrzysz na zawieszenie swojego Mercedesa Benz, przekonasz się, że jest to skomplikowany układ. Wszystko, od małej nieszczelności po zużyte i wadliwe części, prowadzi do brzydkiego obwiśnięcia auta i twardej jazdy.
Jednak najczęściej główny winowajca jest jeden i ten sam - nieszczelność tylnych amortyzatorów pneumatycznych.
Jak wymienić tylne amortyzatory pneumatyczne w Mercedesie Benz E Class
Co będziesz potrzebował:
- Nowe tylne amortyzatory pneumatyczne Mercedes Benz W212 lub S212
- Podnośnik samochodowy
- Klucz nasadowy LUB oczkowy do poluzowywania kół
- Klucz nasadowy 10 mm
- Klucz nasadowy 7 mm
- Śrubokręt
Jak to robić:
1. Poluzuj śruby kół za pomocą klucza nasadowego lub oczkowego. Na razie nie ma jeszcze potrzeby zdjęciakoła. Na razie poluzuj tylko śruby i przejdź do dalszych czynności.
2. Podnieś swój Mercedes Benz E Class.
3. Zdejmij koło.
4. Wyjmij akumulator. Zapobiega to samoistnemu włączaniu się lub przemieszczaniu zawieszenia pneumatycznego podczas naprawy samochodu.
5. Zdejmij plastikową osłonę z dolnej części wahacza. Twojego auta klasy E Ten krok umożliwi Ci łatwy dostęp do dolnej części amortyzatora.
6. Odłącz kabel od podstawy amortyzatora. Dzięki temu będziesz miał więcej przestrzeni podczas montażu Twojego układu zawieszenia. Zaufaj nam, to bardzo ułatwi Ci życie.
7. Odkręć tylny zacisk hamulca. Ponownie, umożliwi Ci to łatwiejszą pracę podczas ponownego montażu układu zawieszenia.
8. Opuść osłonę przeciwpyłową. Będziesz wiedział, że opuściłeś prawidłową osłonę, jeśli zobaczysz zewnętrzną plastikową część amortyzatora.
9. Zdejmij nakrętkę z bloku zaworów. W ten sposób uzyskasz dostęp do bloku zaworów obok sprężarki.
10. Zdejmij górną część amortyzatora z mocowania. Ten krok zapewni Ci dostęp do nakrętki przewodów powietrznych amortyzatora.
11. Usuń złączkę z przewodu powietrznego. Sprawdź również, czy w tym miejscu nie pojawiły się jakieś zadrapania czy uszkodzenia.
12. Zakryj miejsce złączki. Zapobiega to przedostawaniu się do przewodu niechcianego pyłu, brudu i cząstek.
13. Zdejmij podstawę amortyzatora z dolnej części wahacza. Możliwe, że amortyzator jest tam zakleszczony. Jeśli tak jest, nie bój się użyć tępego przedmiotu, takiego jak młot, do pomocy.
14. Wyciągnij amortyzator.
15. Włóż nowy amortyzator. Podstawa amortyzatora powinna pasować idealne. Oznacza to, że musisz go obrócić, celem dopasowania go. Ten krok ma kluczowe znaczenie do umożliwienia podłączenia przewodu powietrznego. Miej świadomość, że ten krok jest trudny, więc nie spiesz się. (Pamiętaj: Przesuń, naciśnij, obróć)
16. Usuń plastikową (NIE mosiężną) osłonę przewodu powietrznego..
17. Włóż nowy przewód powietrza. Wciśnij ten element bezpośrednio w amortyzator. Nie powinno to być trudne, jeśli robisz to prawidłowo.
18. Umieść zacisk z powrotem na swoim miejscu. Musisz dokręcić śruby, aby zamocować zacisk.
19. Ponownie podłącz kable do amortyzatora.
20. Ponownie podłącz akumulator.
21. Upewnij się, że amortyzator jest napompowany.
22. Załóż tylne koło.
23. „Napompuj” hamulce. Ten krok dokonuje ponownej kalibracji klocków hamulcowych.
Czy Twój Mercedes Benz E Class ma problemy z zawieszeniem pneumatycznym?
Nie opóźniaj naprawy tego problemu i spowodowanych ze zwlekaniem dalszych szkód. Zamiast tego, zamów jeszcze dziś nowe amortyzatory pneumatyczne W212 i S212 do naprawy swojego zawieszenia. Wystarczy kilka kliknięć, by złożyć zamówienie. Zamów prawe i lewe tylne amortyzatory pneumatyczne w komplecie, a dostaniesz do 10% rabatu! Nie zapomnij zaznaczyć „przesyłkaekspresowa”, aby otrzymać przesyłkę w ciągu 1-2 dni roboczych.
Nasze amortyzatory pneumatyczne są takiej samej jakości, jak te z OEM. Znalazłeś więc szybki, niezawodny i niedrogi sposób na to, aby Twój Mercedes Benz E Class działał tak dobrze jak w dniu, w którym go kupiłeś.