FAQ - Często zadawane pytania

Produkty

Jak zapobiegać uszkodzeniu resorów pneumatycznych / Jak wydłużyć żywotność resorów/kolumn pneumatycznych?

W pełni zdajemy sobie sprawę, że naprawa części zawieszenia pneumatycznego nie jest tania ani pożądana. Co zatem można zrobić, aby zwiększyć trwałość tych części? Oto kilka podpowiedzi, które zapewne nie pozwolą zapobiec w ogóle naprawie, ale przynajmniej pomogą odsunąć ją w czasie.

Kolumna pneumatyczna z rozdzielnymi resorami pneumatycznymi

Jeżeli pojazd oferuje rozdzielne zawieszenie pneumatyczne (Audi Allroad A6 C5, Mercedes-Benz W164, BMW X5), należy regularnie (mniej więcej raz w tygodniu) unosić samochód do maksymalnego położenia, po czym usuwać zanieczyszczenia myjką wysokociśnieniową (myjkę należy utrzymywać w odległości około 30 cm od resora pneumatycznego, w przeciwnym razie ciśnienie wody może go uszkodzić). Wysokość maksymalnego położenia zależy od modelu i opcji regulacji. Dlatego należy ją sprawdzić, wypróbowując różne dostępne tryby (sportowy, komfortowy, dynamiczny, terenowy), po czym wybrać ten, który spowoduje ustawienie pojazdu w najwyższym położeniu. Zanieczyszczenia najpewniej będą się znajdować pod fałdą komór pneumatycznych. Jeżeli na prowadniku tłoka (część kolumny, na której zamontowany jest resor pneumatyczny) znajduje się zastygła warstwa bitumu, zalecane jest wyczyszczenie również tej części. Gdy to możliwe, należy unikać jazdy po świeżo położonym asfalcie, ponieważ świeży bitum zmieszany z piaskiem natychmiast sprawia, że na tłoku tworzy się osad o właściwościach ściernych, co z kolei przyczynia się do przyspieszonego zużycia resoru pneumatycznego.

Kompletny amortyzator pneumatyczny

Wiele samochodów takich jak Mercedes W220 lub W211 jest wyposażone w kompletną kolumnę pneumatyczną — amortyzator i resor pneumatyczny wizualnie tworzą kompletną część zamienną. W wielu przypadkach można łatwo je rozpoznać po metalowych miseczkach, z którymi resor pneumatyczny jest ściśle zmontowany. Zdecydowanie zalecamy regularne sprawdzanie stanu uszczelnień przeciwpyłowych kolumn pneumatycznych, ponieważ jest to najlepszy sposób na uniknięcie uszkodzeń.

Co oznacza numer producenta (OEM) i dlaczego niektóre produkty mają kilka takich numerów?

Producenci samochodów przypisują numer każdemu oferowanemu produktowi. Umożliwia to znalezienie odpowiedniego produktu. Jeśli szukany numer OEM podano w informacjach o produkcie, produkt jest zgodny z pojazdem. Numer OEM można znaleźć w polu informacji o produkcie:

Czasami producent przypisuje produktowi więcej niż jeden numer OEM. Jeśli znajdziesz szukany numer OEM w informacjach o produkcie, produkt jest zgodny z pojazdem.

Czym się różni resor pneumatyczny od kolumny pneumatycznej?

Resor pneumatyczny jest jednym z elementów kolumny pneumatycznej. W niektórych pojazdach (np. Mercedesie ML) możliwa jest wymiana samego resoru pneumatycznego. W naszym sklepie internetowym można kupić albo całą kolumnę pneumatyczną, albo tylko resor pneumatyczny. W niektórych pojazdach nie ma możliwości wymiany samego resoru pneumatycznego. W takim przypadku należy wymienić całą kolumnę pneumatyczną.

Jaka jest gwarancja na produkty Aerosus?

Nasze produkty są objęte dwuletnią gwarancją. Aby zwrócić produkt, należy wypełnić ten formularz zwrotu i dołączyć go do przesyłki zwrotnej. Jeśli część okaże się wadliwa, naprawimy ją lub wyślemy nową. Obowiązują nasze zasady i warunki.

Co to jest opłata depozytowa?

Niektóre z naszych produktów są regenerowane, więc naliczamy kaucję w celu zapewnienia sobie zapasów najważniejszych części. Po zamontowaniu nowej części należy odesłać nam starą, wypełniając i dołączając do przesyłki ten formularz zwrotu. Po otrzymaniu starej części zwracamy opłatę depozytową na rachunek klienta. Zwroty są wypłacane wyłącznie taką samą metodą płatności, jakiej użyto przy zakupie. Proces przetwarzania kaucji może potrwać pewien czas.

Co oznacza 4MATIC?

4MATIC to nazwa marketingowa systemu napędu na cztery koła opracowanego przez firmę Mercedes-Benz. Służy do zwiększania przyczepności na śliskiej nawierzchni.

Co to jest VDS i jak mogę się dowiedzieć, czy mój samochód jest wyposażony w VDS?

„VDS” = Variable Damping Suspension. Jest to system stosowany w produktach Range Rover. Oferuje on podobne funkcje co rozwiązania alternatywne, takie jak ADS (adaptive damping system) firmy Mercedes. Układy pneumatycznego zawieszenia wyposażone w ten system pozwalają na regulację twardości. Funkcja ta jest stosowana w pojazdach umożliwiających wybór komfortowego lub sportowego trybu jazdy. Produkty Range Rover z VDS są wyposażone w dodatkowy przewód zasilania znajdujący się na górnej części amortyzatora pneumatycznego. Amortyzatory pneumatyczne bez VDS nie mają tego przewodu.

Amortyzatory pneumatyczne z VDS.

Amortyzatory pneumatyczne bez VDS.

Co oznacza AIRMATIC?

AIRMATIC to znak towarowy firmy Mercedes-Benz dotyczący pojazdów z układami zawieszenia pneumatycznego. W porównaniu z tradycyjnym zawieszeniem stalowym zawieszenie AIRMATIC zwiększa bezpieczeństwo i wygodę jazdy. Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC automatycznie koryguje siłę amortyzacji każdego koła w zależności od stanu nawierzchni.

Co oznacza ABC?

ABC (Active Body Control) to zastrzeżony znak towarowy firmy Mercedes-Benz. Jest to wysokiej jakości układ zawieszenia, który automatycznie dostosowuje ustawienia zawieszenia do aktualnych warunków jazdy. Układy ABC zapewniają też stabilizację przy bocznym wietrze.

Jak sprawdzić, czy samochód jest wyposażony w układ AIRMATIC lub ABC?

Zainstalowany typ zawieszenia można sprawdzić, otwierając maskę i oglądając górną część amortyzatora.

Jeśli pojazd jest wyposażony w układ AIRMATIC, z górnej części amortyzatorów będą wychodziły przewody pneumatyczne:

Jeśli pojazd jest wyposażony w układ ABC, do górnej części każdego amortyzatora będzie podłączona mała, czarna wtyczka elektryczna:

Co oznacza ADS i jak sprawdzić, czy pojazd jest wyposażony w ten układ?

ADS (Adaptive Damping System) to znak towarowy firmy Mercedes-Benz. Układ ADS automatycznie koryguje ustawienia zawieszenia pneumatycznego, aby dawać kierowcy maksymalną kontrolę w każdych warunkach jazdy. Aby sprawdzić, czy pojazd jest wyposażony w ADS, poszukaj na desce rozdzielczej przycisku sterowania AIRMATIC pod pokrętłem klimatyzacji:

Dostawa

Czy COVID-19 opóźnia proces dostawy?

Firma Aerosus pracuje jak dotychczas bez żadnych ograniczeń lub opóźnień spowodowanych COVID-19 póki co. Wszystkie zamówienia są przetwarzane i dostarczane na czas! Jeśli cokolwiek się zmieni, poinformujemy Państwa niezwłocznie.

Czy otrzymam fakturę na złożone zamówienie?

Tak. Otrzymasz fakturę w formacie PDF drogą mailową. Sprawdź swój filtr SPAMu ponieważ czasami ta wiadomość e-mail jest błędnie filtrowana.

Jakie są koszty wysyłki i ile potrwa dostarczenie zamówienia?

Czas i koszty dostawy zależą od wybranej opcji dostawy (standardowa lub ekspresowa) i miejsca docelowego. W naszym sklepie internetowym jest dostępny kalkulator dostaw, dzięki któremu można sprawdzić czas i koszty dostawy. Kalkulator można znaleźć w opisie każdego produktu:

Do jakich krajów są wysyłane zamówienia?

Dostarczamy produkty na całym świecie. Aby obliczyć czas i koszty dostawy, skorzystaj z kalkulatora dostaw. Jest on dostępny tutaj.

Płatność

Jakie formy płatności są akceptowane w sklepie Aerosus?

Informacje o formach płatności akceptowanych w sklepie Aerosus można znaleźć tutaj.

Kto ponosi koszty wysyłki zwrotów?

Aerosus ponosi wszystkie koszty wysyłki do Polski. Skontaktuj się z nami za pośrednictwem naszej infolinii dla klientów lub zarejestruj swój zwrot online, aby otrzymać opłaconą etykietę zwrotną.

Zwrot pieniędzy lub wymiana

Jak dokonać zwrotu produktu? Jak zwrócić starą część i jak odzyskać kaucję?

Jeśli zdecydujesz się odstąpić od tej umowy, zwrócimy wszystkie otrzymane od Ciebie płatności, w tym koszt wysyłki (z wyjątkiem kosztów dodatkowych wynikających z wybrania metody wysyłki innej niż najtańsza oferowana przez nas dostawa), nie później niż 30 dni od otrzymania powiadomienia o odstąpieniu od tej umowy. Nasi klienci w Polsce mogą skorzystać z oferty bezpłatnych zwrotów. Zwrotu można dokonać za pośrednictwem linii obsługi klienta lub bezpośrednio w portalu zwrotów online w naszym sklepie.

ZWROT PRODUKTU ZA POŚREDNICTWEM TELEFONICZNEGO CENTRUM POMOCY
1. Skontaktuj się telefonicznie lub drogą mailową z naszym centrum obsługi klientów, aby zgłosić chęć dokonania zwrotu. Otrzymasz od nas bezpłatną etykietę zwrotu.
2. Wypełnij niniejszy formularz zwrotu i dołącz go do paczki ze zwracanym towarem.
3. Wydrukuj bezpłatną etykietę zwrotu i zabierz ją ze sobą na pocztę, aby wysłać paczkę, nie ponosząc żadnych kosztów.

ZWROT PRODUKTU DROGĄ INTERNETOWĄ
1. Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat dokonywania zwrotu drogą internetową, odwiedź stronę Zwroty.
2. Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia zostanie do Ciebie wysłana bezpłatna etykieta zwrotu oraz list przewozowy. Wydrukuj oba dokumenty.
3. Dołącz list przewozowy do paczki ze zwracanym towarem. Pamiętaj, aby zabrać ze sobą na pocztę darmową etykietę zwrotu.
Wyślij przesyłkę na następujący adres:

AT Parts Germany GmbH C/O UPS SCS
Hans Günther Sohl Strasse 4
47807 Krefeld
Tel: +48 22 307 71 46
E-Mail:

Zwroty pieniędzy są dokonywane tylko tą samą metodą, którą dokonano płatności podczas nabywania towaru.

Sklep internetowy

Czy zakupy w sklepie Aerosus są bezpieczne?

Wszystkie dane klientów są przesyłane szyfrowanymi połączeniami SSL (Secure Sockets Layer) i traktowane jako poufne. Nikt nie może odczytać przesyłanych danych. Warto zwrócić uwagę na symbol kłódki na pasku adresu przeglądarki:

Nikt nie ma dostępu do zaszyfrowanych danych klientów. Dla własnego bezpieczeństwa warto zawsze wylogować się po zakończeniu zakupów.

Jak korzystać z kuponów?

Po zarejestrowaniu się w naszym sklepie internetowym otrzymasz wiadomość e-mail z kodem rabatowym. Aby skorzystać z kuponu, przejdź na stronę koszyka. Jest tam dostępne pole tekstowe „Masz kod rabatowy?”:

Wprowadź kod w polu tekstowym. Jeśli kod jest poprawny, zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat. Wartość kuponu zostanie automatycznie odjęta od łącznej ceny.

Czy można uzyskać zniżkę?

Tak, jest taka możliwość. Kupując komplet dwóch pasujących części (np. lewą i prawą część do przedniej osi), otrzymasz 10% rabatu. Można też kliknąć produkt w naszym sklepie internetowym, aby automatycznie zobaczyć pasujący do niego drugi produkt wraz ze zniżką:

VAT

Jesteśmy firmą europejską z ważnym numerem VAT (identyfikatorem podatkowym). Jak złożyć w sklepie internetowym zamówienie bez naliczania podatku VAT?

Po umieszczeniu w koszyku wszystkich produktów kliknij przycisk „Przejdź do płatności”. Znajdź pole tekstowe „Numer VAT” i wprowadź identyfikator VAT. Numer należy wprowadzić bez kodu kraju, na przykład 13084040156 zamiast PL13084040156.